Pomoce dydaktyczne

 

25 Temat: Sprawdzian.

  Przed sprawdzianem warto powtórzyć
wszystkie ćwiczenia i zadania z tematów 6 do 8.


Zadanie do rozwiązania przed sprawdzianem:

Zadanie 3.
Utwórz grę, w której wezmą udział dwa duszki (kot i koń). Tło wybierz samodzielnie. Duszek-kot ma poruszać się losowo po całej scenie. Duszkiem-koniem będziesz sterować w prawo i w lewo, naciskając klawisze strzałek (w prawo i w lewo). Zadbaj, aby duszek nie chodził do góry nogami. Utwórz zmienną licznik, której na początku gry przypisz wartość początkową 10. Gdy duszki dotkną się, tracisz 2 punkty (czyli otrzymujesz -2 punkty). Gdy liczba punktów jest równa 0, gra kończy się. Wyświetl wówczas komunikat „Gra skończona” i zatrzymaj wszystkie skrypty. Gra ma się rozpoczynać jeśli zostanie kliknięta zielona flaga Zapisz program w pliku pod nazwą zadanie3

 

Zadanie 4.
W wybranym programie(Baltie lub Scratch) utwórz program obliczający sumę dwóch liczb całkowitych (a, b), których wartości będziemy wprowadzać z klawiatury. Wynik przypisz zmiennej suma i wyświetl na ekranie. Dodaj odpowiednio wyświetlanie komunikatów „Podaj liczbę a:” i „Podaj liczbę b:” przed wprowadzeniem zmiennych, a przed wyświetleniem wyniku: „Suma wynosi:”. Zapisz program w pliku pod nazwą zadanie4