Temat: Zasady bezpiecznej pracy na lekcjach informatyki. Czego będziemy się uczyć na lekcjach informatyki? - przedstawienie wymagań edukacyjnych.


01 Temat: Praca z programem komputerowym - uruchamiamy programy.


02 Temat: Praca z programem komputerowym - korzystamy z edytora grafiki.


03 Temat: Korzystamy z edytora tekstu - zasady pisania tekstu.


04 Temat: Korzystamy z edytora tekstu - wykonujemy operacje na oknie programu.


05 Temat: Tworzymy rysunek, zmieniamy go i zapisujemy zmiany - korzystamy z narzędzi do malowania.


06 Temat: Tworzymy rysunek, zmieniamy go i zapisujemy zmiany - uzupełniamy grafikę tekstem.


07 Temat: Tworzymy rysunek, zmieniamy go i zapisujemy zmiany - zadania.


08 Temat: Metody stosowane w komputerowym rysowaniu - wykonujemy operacje na fragmencie rysunku.


09 Temat: Metody stosowane w komputerowym rysowaniu - stosujemy narzędzie Linia i Ołówek oraz więcej kolorów.


10 Temat: Metody stosowane w komputerowym rysowaniu - sztuczki ułatwiające komputerowe rysowanie.


11 Temat: Rysujemy w programie Paint 3D – tworzymy trójwymiarowy projekt.


12 Temat: Rysujemy w programie Paint 3D – inne możliwości programu.


13 Temat: Rysujemy w programie Paint 3D – zadania.


14 Temat: Sprawdzian.


15 Temat: Poznajemy środowisko programowania Baltie – budujemy i czarujemy z Baltiem.


16 Temat: Poznajemy środowisko programowania Baltie – programujemy z Baltiem i zastępujemy przedmioty.


17 Temat: Poznajemy środowisko programowania Baltie –zadania.


18 Temat: Programujemy historyjki w środowisku Baltie – poznajemy właściwości Baltiego i powtarzamy polecenia.


19 Temat: Programujemy historyjki w środowisku Baltie – wczytujemy scenę do programu.


20 Temat: Programujemy historyjki w środowisku Baltie – sztuczki w programie Baltie.


21 Temat: Programujemy historyjki w języku Scratch – tworzymy program i powtarzamy polecenia.


22 Temat: Programujemy historyjki w języku Scratch – zmieniamy tło sceny i dodajemy więcej duszków.


23 Temat: Programujemy historyjki w języku Scratch – sztuczki w programie Scratch.


24 Temat: Sterujemy duszkiem na ekranie – rysujemy figury.


25 Temat: Sterujemy duszkiem na ekranie – rysujemy robota i tworzymy grę.


26 Temat: Sterujemy duszkiem na ekranie – zadania.


27 Temat: Sprawdzian.


28 Temat: Tworzymy tekst komputerowy – tworzymy akapity i je wyrównujemy.


29 Temat: Tworzymy tekst komputerowy – zmieniamy parametry czcionki.


30 Temat: Metody stosowane w komputerowym pisaniu – operacje na fragmencie tekstu.


31 Temat: Metody stosowane w komputerowym pisaniu – zasady poprawnego pisania, listy wypunktowane i numerowane.


32 Temat: Metody stosowane w komputerowym pisaniu – sztuczki ułatwiające komputerowe pisanie.


33 Temat: Wyszukujemy informacje w Internecie.


34 Temat: Sprawdzian.